Testimonial - Monte Pizza Crust
Begin 2020 gingen wij voor het eerst op zoek naar een nieuwe medewerker voor Monte Pizza Crust. Het bedrijf, gevestigd te Etten-Leur, ondervond vervolgens ook de gevolgen van de coronacrisis, waardoor plannen wat aangepast moesten worden. Wel werd besloten alsnog een Productiemanager aan te nemen, want ondanks corona, zijn de vooruitzichten voor Monte Pizza Crust goed. Hierdoor verwacht men op termijn de productie verder op te gaan schalen en omdat men tevens een verbeterslag wil maken in de primaire processen gingen wij voor hen op zoek naar een Productiemanager die past bij de dynamiek van een MKB bedrijf in de foodsector.

Nu het traject is afgerond en de Productiemanager is gestart kijken we samen met Sonja Ermen, Financieel en HR Manager, terug op de samenwerking en vertelt ze meer over Monte en de situatie waarin het bedrijf zich bevindt: “Monte Pizza Crust is een vrij kleine organisatie met 20 vaste mensen en ongeveer 20 flexmedewerkers. We produceren pizzabodems, al dan niet met saus of olie als topping. Die leveren we aan de industrie en aan de foodservicemarkt. Dat doen we wereldwijd; een groot deel van onze klanten zit in Duitsland, Engeland en Scandinavië. Ook hebben we een grote klant in Korea.
"We stonden op het punt om het hele jaar drieploegendiensten te gaan draaien, maar dat is nu niet nodig"
We leveren op order. Normaliter produceren we in tweeploegendienst, maar bij pieken schalen we op naar een drieploegendienst. Nu met corona is de vraag vanuit foodservice teruggevallen. Dat wordt deels opgevangen door extra vraag vanuit de industrie, maar het compenseert niet volledig. Dat zie je ook terug in de productie-intensiteit. We stonden namelijk -nadat we eind vorig jaar een nieuwe samenwerking aangingen met een grote klant- juist op het punt om het hele jaar drieploegendiensten te gaan draaien, maar dat is nu niet nodig. We produceren dus eigenlijk zoals we dat voorheen ook deden, maar dat is wel minder dan we in december 2019 verwacht hadden te gaan doen.
Het is nu de vraag wat er gaat gebeuren als corona straks weg is en de foodservicemarkt weer gaat draaien. Het zou goed kunnen dat we dan alsnog permanent overgaan naar een drieploegendienst. Het is spannend om te zien wat er gebeurt. Op dit moment is nog totaal onduidelijk wanneer er weer versoepelingen mogelijk zijn. Ook verschilt de situatie per land. Daarbij is het maar de vraag wat klanten gaan doen wanneer ze weer open kunnen. Starten ze voorzichtig op met kleine orders of worden we ineens overspoeld door een grote vraag?
Gelukkig zijn we flexibel. Als relatief klein clubje kent ons bedrijf een informele sfeer met korte lijnen. Ook veel van de flexwerkers komen hier al langere tijd.
Dat maakt dat mensen elkaar allemaal kennen en het contact laagdrempelig is. Daarbij zijn de functies vaak breed en ligt er veel verantwoordelijkheid bij de mensen; we verzorgen met dit kleine team het hele proces en dat maakt dat je altijd wel wat werkzaamheden buiten je primaire functie uitvoert. Kijk bijvoorbeeld naar New Product Development. Daar hebben we geen aparte afdeling voor, maar dat doen we gezamenlijk. Daarvoor organiseren we brainstormsessies met verschillende medewerkers. Maar ideeën ontstaan ook spontaan. Als iemand eens iets in de supermarkt ziet liggen wat mogelijk ook iets voor ons zou kunnen zijn, dan wordt dat idee ook gewoon aangedragen.
Vacature Productiemanager
Onlangs hadden wij een vacature voor een Kwaliteitsmedewerker en daarvoor hebben we Professionals in Food ingezet. Toen hebben we een kennismakingsgesprek gehad met Johanna en Michiel. Jullie zijn met die vacature ook aan de slag gegaan en hebben meerdere goede kandidaten voorgesteld. Ook de kandidaat die het uiteindelijk is geworden hadden jullie op het oog, maar zij was net daarvoor al geïntroduceerd door een ander bureau. Het contact verliep erg prettig, waardoor we vervolgens ook de vacature van Productiemanager bij jullie hebben uitgezet. Jullie stelden veel en goede kandidaten voor en uiteindelijk is de vacature door jullie vervuld en heeft de Productiemanager een goede start gemaakt.
"Het contact verliep zo prettig, dat we ook de vacature van Productiemanager bij jullie hebben uitgezet"
Prettige samenwerking
Een prettig element aan de samenwerking met jullie is de bereikbaarheid. Als mijn vaste contactpersoon er niet is en iemand anders neemt de telefoon op, dan weet die ook waar het over gaat. Ook de afstemming vooraf over de contactfrequentie en wijze waarop terugkoppeling gegeven wordt vind ik prettig. Sommige andere bureaus bellen continu en daar word ik een beetje krankjorum van. Zij lijken te denken dat ik alleen maar met één vacature bezig ben de hele dag. Dat pushen vind ik niet prettig en dat heb ik bij jullie ook niet ervaren. We hadden één keer per week overleg en dat werkte heel fijn. Dat jullie in de food zitten is voor ons ook een groot voordeel. Jullie snappen wat we zoeken. De kandidaten waren ook dan ook goed.
Als ik een kritiekpunt moet benoemen, dan moet ik echt even zoeken. Misschien dat ik eerst kennis heb gemaakt met Johanna voor de vacature van Kwaliteitsmedewerker en dat voor de vacature van Productiemanager nog een bezoek werd ingepland met Sandra, omdat zij het bedrijf nog niet had gezien en die vacature op zou pakken. Maar goed, dan ben ik echt aan het zoeken. Het leidde er wel toe dat Sandra ook goed wist wat we zochten en met goede kandidaten kwam.
Oh, en misschien nog een meer praktisch punt. Soms ontving ik één mail met daarin meerdere kandidaten. De aanvullingen na jullie kennismaking en referentiechecks volgen dan later. Jullie vullen de informatie vaak aan door de oorspronkelijke mail te forwarden en dat is fijn, maar als daar twee of meer kandidaten in zijn voorgesteld is het voor mij alsnog even zoeken waar ik precies alle informatie over een kandidaat vinden kan. Dat ligt ook een beetje aan mijn mailbeheer, maar het zou voor mij handiger zijn wanneer iedere kandidaat in een aparte mail wordt geïntroduceerd zodat de informatie per kandidaat makkelijker terug kan vinden.
Samenvattend ben ik erg blij met de samenwerking. Het snelle schakelen en de korte lijnen zijn heel prettig en als het om food gaat weten jullie waar je op moet letten. De profielen sluiten dan ook goed aan. Ik vind het contact ook prettig omdat het informeel en vertrouwd is. Dat maakt het mogelijk dat we open met elkaar konden spreken over van alles en dat had zeker een positief effect op de samenwerking. Een volgende keer dat we een vacature hebben binnen jullie expertise zetten we jullie weer in. Ik ben heel tevreden!”
Op zoek naar nieuwe food professionals voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op om te bespreken wat wij voor je kunnen betekenen!